«Сакральність буття»: персональна виставка картин Василя Красьохи

5.06.-17.08.2014 р.

З творчістю Василя Красьохи – відомого українського художника – рівняни уже мали змогу познайомитися у 2005 р. Нинішня виставка робіт, що презентується у центральному залі галереї європейського живопису «Євро-Арт», є знаковим підсумком творчих переживань художника у попередні (2010-2013) роки. Надрив свідомості спровокував митця до образного бачення незримих зв’язків між земним і небесним буттям людини. Йому вдалося на рівні утаємниченого священного дійства зафіксувати на полотні велич і трагедію повсякденної праці поліського селянина. Адже Волинське Полісся (народився В.Красьоха 1954 р. у селі Хр’яськ Маневицького району), є тією кореневою матрицею духовності, що повсякчас нуртує душу художника.

В експозиції представлено 15 картин, що виконані на полотні розміром 92х96 см в олійній техніці. Серія картин створена за сюжетами головних православних свят із заломленням на буденність життя селян. Їх постаті безликі і глибоко символічні, як у картинах селянського циклу К.Малевича. Пресвята Богородиця постає в образі селянської жінки, а хрести, ангели, драбина та інші символи християнського буття наповнюють сюжетику полотен таємницею, яку глядачеві варто розгадати, додумати чи відчути серцем. Тематичне дійство відбувається на лоні природи, яка також набуває ознак сакральності завдяки ефекту єднання землі із небесами. Вражає не лише сюжет, а й фактура полотна, рельєф якого художник створює включенням у матеріали сіна, полови, гною, глини, піску. Своєрідна манера письма художника співзвучна із музикою, яка чується із-під пензля майстра.

Член Національної спілки художників з 1984 р. Василь Красьоха є автором багатьох сотень тематичних картин, які зібрані у серії «Карпати», «Волинь», «Крим», «Корч», «Ікони» тощо. Але найсильніше духовне сприйняття світу у художніх образах митець виразив у пейзажах, що представлені в експозиції галереї «Євро-Арт» під спільною назвою «Сакральність буття». Виставка стала можливою завдяки співпраці з НУ «Острозька академія» та мистецтвознавцем Миколою Бендюком. Саме він, відчуваючи творчість В.Красьохи на інтуїтивному рівні, назвав його «художником правди». Відвідувачі галереї у сюжетах картин В.Красьохи зможуть віднайти свою правду, яка співзвучна їхньому серцю.

Стаття Л.Костюк     Фоторепортаж     Відео

 

«Реальність та буденність» виставка виставка живопису Оксани Лобчук

23.05-15.06.2014 р.

Оксана Лобчук уже знана у мистецьких колах Рівного художниця молодої генерації. Навчалася у 1987-1991 рр. у Рівненській художній школі (викладачі: Анатолій Мартиненко та Микола Горєлов). Нині Оксана здобуває мистецьку освіту в РДГУ. З 2007 року бере активну участь у численних виставках та презентувала рівнянам дві персональні виставки (2010 р., 2012 р.). Була ініціатором проведення мистецького проекту «Врятуємо замок Клеваня!», в якому взяли участь художники-професіонали та митці-аматори ( Микола Годун, Микола Пашковський, Олег Тищенко, 2011 р.). Її роботи приваблюють колекціонерів і зберігаються в приватних збірках України, Росії, Польщі, Португалії, Ізраїлю та інших країн світу.

Нова персональна виставка живописних робіт презентується в «Євро-Арт». І це важлива подія в житті Оксани. Понад двадцять картин об’єднані у концепцію «Реальність та буденність». Переважають пейзажі та натюрморти, що написані олією на полотні. Серед них вражають художні образи, котрі бринять з-під пензля художниці: «Перша зелень», «Щедре літо», «Масляна», «Перед дощем», «Весняний аромат» та інші. В них Оксана Лобчук як митець по-особливому ставить питання перед глядачем: що може бути реальністю – ідеї, порожнеча, думки чи усе те, що уже існує? «А при чому тут буденність?» – запитає глядач.

Оксана Лобчук запрошує глядача до розмови про насолоду від простих речей, що оточують людину: незаймані польові квіти, серпанок вранішнього лісу, одинока дика груша чи яблука, що розсипалися в лузі. «Такі звичні буденні речі описує художниця і тим самим заставляє усіх побачити світ реальної простоти, яка є надзвичайно вишуканою і милою серед нашого моторошного часу, - зазначає куратор галереї Лариса Костюк. - Тож давайте разом із мисткинею уб’ємо буденність і будемо насолоджуватися реальним життям. Не відкладаючи це на завтра…».

Стаття Л.Костюк     Фоторепортаж     Відео

 

"Український натюрморт" виставка картин М. Глущенка, Д. Бурлюка, А.Ерделі, В. Цвєткової та ін.

03.04 - 01.06.2014 р.

Чи можна відчути у матеріальних предметних речах людину, її думки, емоції, переживання, спосіб мислення? Чи можна у живописній варіації зобразити не тільки предмети, а й розмови про повсякденне життя, буденні справи, час та простір, в якому минає буття людини?  На ці та інші питання глядач може отримати відповіді (чи поставити нові запитання) на виставці в галереї європейського живопису «Євро-Арт», що присвячена українському натюрморту ХХ ст. В експозиції презентовано понад тридцять натюрмортів відомих метрів українського малярства: Д. Бурлюка, М. Глущенка, М. Мавро, Я. Шапіро, А. Коцки, А. Борецького, Е. Ерба,  З. Зацепіної, В. Цвєткової, Ф. Захарова, Г. Зорі, П. Столяренка та інших художників, які представляють кримську, львівську, київську та закарпатську живописні школи України.

 

В арт-просторі галереї «Євро-Арт» представлені найкращі взірці українського натюрморту, які виконані у класичній та модерністичній манері письма і гармонійно сприймаються поряд із роботами експресіоністичного та неофольклористичного напрямів. Пізнавальна радість, котру глядач отримає від виставки натюрморту, укріпить його художнє сприйняття красивих предметів. Адже художники у живописній формі намагалися сховати думки  людей, що рухали цими предметами – розкішними трояндами чи півоніями, розмальованими глечиками чи горнятками, вазами чи кришталевими келихами, клаптиками домотканого полотна чи декорованими тканинами. У художньому вираженні матеріальних предметів живописці кодував їхній прихований смисл, який не залишає глядача наодинці із речами, а нуртує його єство у пошуках відповідей на життєво важливі питання: чому, як і наскільки.

Для рівнян та гостей міста є нагода познайомитися із естетичним призначенням українського натюрморту, в якому дотик до краси простих речей надихає глядача на роздуми про земне буття людини і нагадує нам про Нетлінне і Вічне. У цей складний для України час виставка натюрморту в галереї «Євро-Арт» переконливо підтверджує, що і кримська, і львівська живописні школи виражають суть українського мистецтва: у смисловому полі української культури ми є єдиним цілим. 

Стаття Л.Костюк     Фоторепортаж     Відео

Ларіна Наталія Василівна народилася 2 вересня 1975 р. в Росії. Дитинство пройшло в м. Йена (Південна Німеччина). Перші художні враження отримала в Дрезденській галереї, музеях Саксонії. З 1985 р. проживає у м. Рівне. У 1991 р. закінчила Рівненську дитячу художню школу. Професійну освіту отримала в РДПІ. У 1997-2010 рр. поєднує педагогічну діяльність із творчою. Працює в області станкової графіки.

Участь у художніх виставках: 1990 р. - виставка дитячої творчості в Баварії; 1997 р. - виставка робіт декоративно-прикладного мистецтва студентів РДПІ (Рівненський краєзнавчий музей);2006 р.- виставка графіки у складі творчої групи «Мушля»;2008-2012 р. - участь у виставках Рівненської обласної організації Національної спілки художників України . В експозиції виставки «Пошук рівноваги», що експонується в галереї європейського живопису «Євро-Арт»,представлені пастелі, рисунки олівцем і сангіною, олійна монотипія. Роботи об’єднує настій ліричної споглядальності, занурення в світ гармонії тиші і спокою, моменту, коли відмежовуєшся від сторонніх звуків і впливів, залишаєшся на самоті з собою, з своїми думками. Художниця апелює до глядача, щоб віднайти рівновагу між зовнішнім і внутрішнім, реальним і уявним, дійсністю і минувшиною, західними традиціями реалізму та східною філософією споглядання.

У творчості Наталії Ларіної простежується експресивна візуалізація думки, внутрішнього діалогу, переосмислення звичного бачення, шлях узагальнення натури від символу до знака, від знака до абстрактної композиції. Її роботи наповнені метафоричністю, створюють іншу образну реальність, звертаються до глибинної сутності дійсності та генетичної пам’яті праслов’янського світосприйняття. Мисткиня ретельно вибирає графічні засоби вираження реалістичного образу світу, при цьому її рисунок тяжіє до концентрації естетичної сутності предметів.

Фоторепортаж

 

Живопис як чуттєвість кольору приваблює дитячі душі. Через живописну призму вчителі навчають своїх учнів «бачити» колір та відчувати гармонію у розмаїтті навколишнього світу. Педагоги прищеплюють вихованцям особливе сприйняття мистецтва і ставлять його у контекст самопізнання людини та її самовдосконалення. Саме у цій духовній площині й будується щоденна мистецька аскеза вчителів Рівненської державної дитячої художньої школи.

Ретроспективна виставка учнів дитячої художньої школи «Метафізика кольору», що презентується у центральному залі галереї європейського живопису «Євро-Арт», є знаковою. Експонуються роботи, які були виконані учнями школи у 1990-1993 рр. Більше 30 живописних творів стверджують високий професіоналізм колективу РДДХШ у викладанні образотворчих дисциплін. Про особливий статус цих робіт як золотого фонду мистецького закладу свідчить той факт, що у 1993 р. вони виставлялися на Днях культури України в Баварії та експонувалися в Мюнхені, Дюссельдорфі, Аугбургзі, Франкфурті (Німеччина).

Роботи учнів, яким у 1991-1993 роках було по 14-15 років, «Аналітичний кубізм» (Доценко Ольга, Мезіна Анна, Хижнякова Надія, Олексієнко Оксана, Голиш Ірина та ін.), «Інформація» (Федорчук Інна), «Натюрморт з гіпсовою головою коня» (Шевчук Наталія, Борисяк Тетяна, Божовська Ірина, Зелінський Олександр, Файнзільберг Наталія та ін.), «Натюрморт з квітами і черепом» (Абрамович Олена, Шинкарук Олена), «Натюрморт із самоваром» (Гіль Анна, Герман Наталія) та інші є яскравим спалахом творчого самовираження юних обдарувань. Кожен із них по-різному створював той художній образ, який у колірній аурі бентежить наші душі ще й сьогодні. Зауважимо, не усі учні продовжили торувати мистецьку стежку, але одне достеменно зрозуміло, у стінах РДДХШ вони отримали творчу напругу на усе життя.

Виставка переконливо промовляє, що у нашому непередбачуваному і бурхливому сьогоденні вчительська праця і наполегливість учнів творять Красу і Світло. Але неминуче виникають питання: наскільки колір виражає метаморфози сучасності і чи здатне мистецтво внести рівновагу в повсякденне буття? Лариса Костюк

Фоторепортаж

 

Поділіться новиною

Відправити в DeliciousВідправити в DiggВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в StumbleuponВідправити в TechnoratiВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в BobrdobrВідправити в LiveinternetВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в VkcomВідправити в Yaru