В галереї «Євро-Арт» презентується творчість художника Ерно Ерба,який загинув у Янівському концтаборі

11 березня – 3 травня 2015 р.

В умовах ведення військових дій на сході України представлення творчості Ерно Ерба (1878-1943) в галереї європейського живопису «Євро-Арт» є на часі. Єврейський художник, народився і жив у Львові, у своїх роботах створив художній образ десятиліть, що передували Другій світовій війні. Він загинув від німецької системи, яка фізично знищила художника у Янівському концтаборі в липні 1943 р.

СЩе у часи існування Австрійської імперії, до складу якої входив Львів, Е. Ерб закінчив відділення декоративного малярства цісарсько-королівської Державної промислової школи. Його вчителями були художники віденської школи живопису Тадеуш Рибковський і Едвард Мірон Пітч, котрі прищепили своєму вихованцю ідеї академізму та історизму в мистецтві. Художня освіта дала можливість Ерно в перспективі експериментувати у рамках мистецтва модернізму.

На початку ХХ століття художник перебував у пошуках власної манери письма. Яскраві кольори та широкий живописний мазок стають визначальними рисами його імпресіоністичних картин. Але з часом, особливо у 1930-х роках, у роботах Е.Ерба з’являються експресивні нотки, змінюється фактура живопису, митець експериментує з кольором. Пише багато жанрових картин, де зображуєпростих торговок із львівських передмість, вишукані натюрморти, прекрасні карпатські краєвиди.

Ерно Ерб продовжував активно працювати в умовах окупації Львова. Німцям подобалися картини Ерба і вони купували їх за безцінь. Завдяки цьому спадщина єврейського художника збереглася і нині його полотна продаються на світових аукціонах. Частина доробку Ерно Ерба представлена на виставці у центральному залі галереї європейського живопису «Євро-Арт» у Рівному.

Серед 24 експонованих картин переважають роботи пізнього періоду, написаних під впливом часу: «Продавець зелені», «Дощовий день», «Хресний хід», «Натюрморт з трояндами» та ін. Не тільки колір, а й порухи жіночих і чоловічих постатей на жанрових картинах експресивно передають невизначеність завтрашнього дня та неспокій. Динамічні композиції Е. Ерба відображають сприйняття дійсності, в якій, попри напругу передвоєнного та воєнного часу, усе ж таки знаходиться місце для краси і світла. «Експресія кольору» - саме так названа виставка, зосереджує увагу глядача на найважливіших речах живопису: використання кольору для посилення емоцій та почуттів. І це виходило у Ерно Ерба не просто професійно, а дуже тонко і шляхетно. Щоб переконатися у цьому, галерея пропонуєвідвідувачам не лише ознайомитися із 24 оригіналами картин художника, а й трьома імітаціями (підробками) його робіт.

На презентацію запрошені художники та мистецтвознавці Рівного, Львова, Острога, представники державних та громадських організацій.

Виставка триватиме до 3 травня 2015 р.

 

Живописні містерії Оксани Давидюк: художниця зі Львова експонує свої роботи у чотирьох залах «Євро-Арт»

4 лютого – 8 березня 2015 р.

Художниця Оксана Давидюк (1968 р. н.)народилася у Львові, але значну частину дорослого життя прожила поза його межами (Росія, Казахстан). В кінці 1980-х - на початку 1990-х працювала у Рівному. Тому вибір міста для персональної виставки був визначений долею. 115 робіт, написаних упродовж останніх двадцяти років, художниця привезла до галереї європейського живопису «Євро-Арт». Деякі із цих полотен уже експонувалися на окремих персональних виставках, зокрема, у Будинку художника (Москва), у Палаці мистецтв (Львів), в Музеї етнографії та художнього промислу (Львів).

Створюючи свої картини, Оксана Давидюкдетально продумуєвзаємодію художніх образів, відшуковує оптимальнівирішенняїх колірного звучання, делікатно розставляє окремі акценти на полотні. І це їй вдається настільки органічно, що глядач відчуває, як від імені митця ведеться тихай спокійна, але непроста розмова. У цій розмовіхудожницяпіднімає питаннядуховної наповненості життя, одвічних людських чеснот, любові, материнства і т. і. Ось чому свій новий мистецький проект Оксана Давидюк назвала по-філософськи: «Пісня для дорослих дітей» і презентує його рівнянам.

Звертає на себе увагу манера письма художниці. Добре прописані конкретні деталі композицій, котрі підтверджують тяжіння автора до декоративності, що посилює виразність полотен. У контексти картин художниця вписує багато символіки (святі, писанки, хрести, квіти, дерева, птахи тощо). На перший погляд вони існують самостійно, а насправді символи вбудовані у своєрідний лабіринт, котрий глядачеві варто осмислити. З цією метою художниця активно використовує компонування сюжетів у диптихи і триптихи. Такий підхід надає творам статусу давніх містерій, що у собі приховують глибоку таємницю («Гра у класики», «Сім’я», «Зміна часів», «Три жінки», «День і ніч» та ін.). Саме цією загадковістю мистецьких містерій й цікаві роботи художниці.

У житті Оксани Давидюк значне місце займає процес написання ікон. Через призму Вічності вона дивиться на світ. Розуміння власної творчості художниця виражає словами: «Картини відображають втому і смуток сучасної людини, але водночас …закликають звернутися до Бога. Це моя материнська настанова, і янамагаюся воскресити у душах уже дорослих дітей радісно-дитячий оптимістичний погляд на життя і водночас схильність до рефлексії, роздумів, щоб це дало можливість їм злетіти над буденністю та болями». На презентації буде присутня художниця із родиною, мистецька еліта Рівного та Острога, представники державних та громадських організацій.

 

Національний та європейський вимір творчості Петра Грегорійчука: до 100-річчя від дня народження художника відкрита виставка його картин у центральній залі галереї європейського живопису «Євро-Арт»

11 грудня 2014 – 01 лютого 2015 р.

У центральному залі галереї експонуються картини представника львівської школи живопису Петра Грегорійчука (1914-1990) стала доступною для рівнян завдяки старанням дочок митця Зоряни і Марічки. На честь 100-річчя від дня народження художника організовані дві виставки: одна нещодавно завершила свою роботу у Національному музеї ім. Шептицького (Львів), а друга – відкривається в галереї європейського живопису «Євро-Арт» (Рівне). Вибір в експонуванні творів був зроблений на користь галереї «Євро-Арт», оскільки національна специфіка художнього доробку П.Грегорійчука стає зрозумілішою у діалозі із європейським живописом.
Здобувши у 1930-х роках художню освіту у Кракові та Варшавській Академії мистецтв, Петро Никифорович усе життя присвятив мистецтву. Надзвичайно працьовитий, талановитий, цілеспрямований, вимогливий, щедрий, залюблений у людей праці, він створив сотні живописних полотен, тисячі зарисовок і ескізів. Його роботи за життя експонувалися майже на 60 виставках в Україні і світі та знайшли своє місце в галереях, музеях і приватних колекціях. Промовистий факт біографії митця: понад 100 власних полотен подарував Національному музею ім. Шептицького, 97 – Львівській національній галереї мистецтв. Ім’я Петра Грегорійчука в історії українського мистецтва ХХ століття стоїть поряд із художниками М. Сосенком, В.Манастирським, О.Новаківським, Р.Сельським, О. Шатківським та іншими корифеями.
В експозиції галереї європейського живопису «Євро-Арт» представлено 30 полотен із родинного архіву, що відображають особливості творчості Петра Грегорійчука у 1940-1980-х роках. Знаковою є концепція виставки – «Моя Україна»: глядач віднайде сюжети, присвячені окремим куточкам Карпат, пейзажам Криму, архітектурі Львова. Фактично на виставці експонуються зразки мистецького доробку за півстоліття, що відображають жанри та естетико-стильові особливості манери письма живописця. Це часовий простір, в якому Петро Никифорович зумів сконцентрувати у полотнах усю свою любов і відданість українському народові. Динамічність та активність кольорової гами, незвичність і легкість у подачі сюжетних ліній, вишуканість та норовливість архітектоніки композицій – ось  мистецькі візитівки Петра Грегорійчука. В усьому відчутний незламний характер художника – сина репресованих українців, які були реабілітовані лише у 1992 р.
Виставка «Моя Україна: до 100-річчя від дня народження Петра Грегорійчука» адресована тим, хто творив Революцію Гідності і нині відстоює її гасла у боях на сході України. Роботи художника «Сільське весілля» (1945), «Сон» (1955), «На озері» (1961),  «Літо в буковому лісі» (1978), «Криниця» (1982), «Львів. Церква Миколая» (1987) та інші не лише розкривають живописний магнетизм художника, а й апелюють до енергії української душі, до нескореності духу. Експозиція полотен Петра Грегорійчука в галереї «Євро-Арт» спонукає глядачів замислитися над тим, що для них є Україна.

 

«Янголи щастя» оселилися у Рівному: в галереї європейського живопису «Євро-Арт» відкрилася виставка робіт київської художниці Євгенії Гапчинської

12 вересня – 30 листопада 2014 р.

Відома в Україні і в світі модна художниця Євгенія Гапчинська виставляє свої роботи в галереї європейського живопису «Євро-Арт». В експозиції центрального залу галереї представлено понад 30 полотен, які концептуально об’єднані ідеєю «Янголи щастя».  Адже у значній частині своїх творів художниця звертається до проблематики щастя, як способу мислення і способу життя людини.
Вісником щастя у цих роботах є створені художницею харизматичні образи янголів у вигляді оригінальних маленьких діток з великою головою та непропорційно маленькими ручками і ніжками. Вони полюбилися багатьом цінителям мистецтва, які їх купляють, щоб поселити в інтер’єрах своїх будинків. Досить часто під впливом цих картин одужують діти і в родинах панує тепло та взаєморозуміння. Ось чому за декілька десятиліть творчості Євгенія Гапчинська набула серед своїх шанувальників статусу «постачальника щастя №1».  
    Художниця у стилістиці тяжіє до наїву з присмаком примітивізму, що виражається у манері письма, сюжетах та цікавих змістових наповненнях образів. А ще вражають назви робіт, приміром: «Я малюю і я тебе люблю», «Мій янгол купається», «Вона мене поцілувала», «Я твій найкращий»  тощо. Пригадується, що у такий спосіб з глибоким прихованим змістом підписувала свої унікальні роботи неперевершена Марія Приймаченко. Кольорова палітра художниці еволюціонує від ніжно-блакитних і блідо-рожевих до яскраво-червоних («Я нікого не боюся») і салатно-насичених («У мене ось стільки щастя!»). Євгенія Гапчинська як середньовічний ремісник багато працює над створенням полотен, де у вирі наїву все ж таки реалістично прописує кожну

складочку одягу, легких і прозорих тюлів, кучерявого волосся чи зеленого горошку. Шанувальникам художниці подобається її образотворчий світ, де немає фальшу і сумнівів.
    На виставці «Янголи щастя» в галереї «Євро-Арт» кожен відвідувач віднайде свого янгола і зможе, поспілкувавшись із ним, змінити себе і змінити своє життя.  А якщо пощастить, то принести янгола до своєї оселі, щоб в ній було сонячно, комфортно і затишно.

    Виставка триватиме до 30 листопада 2014 р.

Євгенія Гапчинська родом із Харкова. У 1992 р. закінчивши Харківське художнє училище, продовжила навчання на факультеті живопису в художньо-промисловому інституті (1992-1999). У 1996 р. проходила стажування у Нюрнбергзі (академія мистецтв). Після 11 років мистецької освіти шукала себе у різних сферах, але не в живописі. Та їй судилося стати художником. З часом створила власну компанію і перетворила своє прізвище у бренд в сучасному мистецтві. Сьогодні Євгенія Гапчинська відома також як ілюстратор книг для дітей, дизайнер одягу та інших побутових речей, автор багатьох мистецьких проектів і акцій.
Нині проживає у Києві. Має художні галереї в декількох містах України та світу. На її рахунку понад 40 персональних виставок в Україні, Франції, Бельгії, Росії, Англії, Нідерландах та інших країнах. Роботи Євгенії продаються найдорожче серед сучасних українських художників. Її полотна зберігаються в українських та європейських музеях, колекціях відомих особистостей, зокрема, у Лучано Паваротті, Андрія Шевченка, Софії Ротару, Маші Єфросиніної, Юрія Горбунова, Дмитра Коляденко, Марічки Бурмаки та ін. Вважається, що мати в будинку хоча б одну картину з її казкової серії - це вже престиж.

Стаття Л.Костюк     Фоторепортаж     Відео

 

Створення батального полотна «Перемога князя Острозького в битві під Оршею»

31 липня – 7 вересня 2014 р.

Унікальний захід – створення батального полотна «ПЕРЕМОГА КНЯЗЯ ОСТРОЗЬКОГО В БИТВІ ПІД ОРШЕЮ» в рамках Східно - Європейського форуму «Слава князів Острозьких: 500-річчя перемоги під Оршею». Картину створює відомий український художник Юрій Нікітін на очах відвідувачів галереї "Євро-Арт" та в режимі on-line (www.orshafest.org.ua/video.html).
Перед історія:
На початку XVІ сторіччя між Литовською і Московською державами розгорнулася запекла боротьба за давньоруську спадщину. Питання стояло руба: кому в разі перемоги домінувати в Центрально-Східній Європі.
8 вересня 1514 року союзне військо Великого князівства Литовського і Польського королівства, очолюване руським князем Костянтином Острозьким, розбило армію Московського князівства.
Чому зараз
У нас складнощі із сприйняттям власної історії Все мінорне залишається в пам’яті, все успішне ми якось втрачаємо. Ніби не було у нас блискучих перемог. Ніби не вигравали ми битви, не соромили ворога, не наводили жах на сильних світу цього. Нам соромно за наші перемоги? Ми їх не знаємо! Давайте навчимось пишатися собою. Не колись в майбутньому, коли завершиться війна. А тут і зараз.
Нам є ким і чим пишатися!
Військова історія України має і блискучі операції, і особистий героїзм, і перемоги. Зараз, коли нова українська армія народжується у нас на очах, саме час зайнятися висвітленням білих плям. Героїзація забутих тріумфів? Так. Ми не можемо розповідати солдатам, як воювати - вони самі навчаться. А от створити армії правильний імідж і відродити забуту гордість - це наше посильне завдання.
Мета: започаткувати традицію відновлення та святкування переможних історичних сторінок держави. А також через проведення паралелей між подіями 500-річної давнини і сьогоденням поставити на громадсько-політичне та культурне обговорення питання ролі та місця України та країн, що утворювали Велике князівство Литовське – України, Польщі, Литви, Білорусії.
Задачі:
• Ввести традицію святкування і відзначення перемог, а не поразок і трагічних сторінок.
• Тактильне пізнання власної історії через музику, мистецтво і ремесла.
• Провести історичні паралелі із сьогоденням: об’єднання сил центрально-східних країн для зміни геополітичних акцентів.
• Активізувати культурне, наукове, громадське життя суспільства регіону, підвищити цікавість регіону.
Заходи:
•Створення картини «Перемога під Оршею»Юрієм Нікітіним в галереї «Євро-Арт».
•Фестиваль – реконструкція «Парад століть».
•Ярмарок народних майстрів.
•Відкриття меморіального знаку полководцю Костянтину Острозькому.
•Презентація картини «Перемога під Оршею».
•Дитячі народні ігри.
•Дегустація волинської кухні.
•Презентація збірки старовинних волинських рецептів.
•Благодійний концерт присвячений відзначенню перемоги в битві під Орші. Під час концерту спільно з благодійною організацією "Фонд Руєвит" буде організовано збір коштів на підтримку воїнів української армії, реабілітацію та лікування.
•Наукова конференція.
•Круглий стіл експертів «Сучасні геополітичні виклики України та Центрально-Східної Європи».

Стаття Л.Костюк     Фоторепортаж     Відео

Поділіться новиною

Відправити в DeliciousВідправити в DiggВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в StumbleuponВідправити в TechnoratiВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в BobrdobrВідправити в LiveinternetВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в VkcomВідправити в Yaru