Немає опису.

«МАЛЯРСЬКЕ СОЛО ÖCSI»

(до 85-річчя Ференца Семана)

 

Галерея європейського живопису «Євро-Арт» презентує малярство Ференца Семана  - одного із найбільш самобутніх, іронічних та сюжетних українських нонконформістів.

Ференц Семан (1937-2004) на творче псевдо Öcsi (Ичі, Ечі), котрим він сигнував усі свої мистецькі праці, «увірвався» у мистецтво Закарпаття в середині минулого століття з новими ідеями, експериментами з формою і кольором, де класичні техніки синтезувалися з сучасними, щойно відкритими.  А відтак, увійшов в історію українського мистецтва як унікальний живописець, майстер натюрморта і психологічного портрета, яскравий представник андеграунду 1960-х років.

Непередбачуваний і епатажний, екзальтований і експресивний, парадоксальний і пристрасний митець категорично не сприймав академізму, а орієнтирами для нього були класики модернізму - Пікассо, Міро, Модільяні… Утім, окреме місце серед його уподобань належало творам його вчителів Адальберта Ерделі і Федора Манайла. Полотна Семана, водночас, схожі та несхожі на роботи його ужгородських колег і сучасників: відрізняються різноманіттям художніх прийомів, його авторською креативністю, бажанням «говорити своїм голосом», фантазувати, грати - бути вільним художником. Звідси і назва виставки, приуроченої до 85-річчя Майстра, – «Малярське соло Öcsi».

В експозиції представлено понад 20 робіт - автопортрети та портрети, фігуративні метафоричні та символічні композиції, різноманітні натюрморти, які загалом виходять за межі жанрів, перетворюючись на образні висловлювання, сповнені відвертого драматизму.

У картинах завжди сучасного Öcsi - відверта драма людського життя, гірка іронія, трагедія самотності та нерозуміння.

Наскрізна лінія усього його творчого шляху - іронічність. Циркові персонажі - міми, блазні - ніби втілення  тогочасного суспільства, яке  знаходилось в тісних лещатах більшовицької ідеології.Природньо, що система демонструвала різке неприйняття богемно-артистичного художника-вільнодумця, затаврувала його, як чужака-формаліста, який сповідує ворожу буржуазну культуру. Було від чого впасти у відчай - в алкогольне забуття.Утім, Öcsi був на нульовому рівні в соціумі, але не в мистецтві. Попри психологічні зриви, безгрошів’я та дискомфорт, його творча продуктивність була феноменальною, бо саме живопис був формою існування його особистості.

Яскраве індивідуальне малярство Семана, де переплітаються фольклор і модернізм, - важлива сторінка в історії закарпатської школи живопису і українського мистецтва загалом, як свідчення здатності традиційного до оновлення.

Сьогодні, на початку ХХІ сторіччя, коли творчість мистецького андерграунду «шістдесятників» систематизовано, незаперечним є те, що Öcsi був одним із тих, хто заклав підвалини художнього бунту, що вибухнув на межі 1980-90-х років.

 

Пізнавайте мистецтво з насолодою разом з «Євро-Арт»!

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

 

 

 
 

Поділіться новиною

Відправити в DeliciousВідправити в DiggВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в StumbleuponВідправити в TechnoratiВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в BobrdobrВідправити в LiveinternetВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в VkcomВідправити в Yaru