Немає опису. Галерея європейського живопису «Євро-Арт» презентує малярство Олесі Гудими – вільної української художниці, для якої не існує кордонів, яка пропагує у світі через мистецтво усе українське. Роботи мисткині зберігаються в приватних колекціях поціновувачів мистецтва в Україні, Канаді, Франції, США, Німеччині, Великобританії, Вірменії, Іспанії, Польщі, Швейцарії, Угорщини. Творчий доробок Олесі Гудими налічує близько тисячі картин. За своєю тематикою вони систематизуються у серії «Сновида», «Кроки», «Ангели миру для України», «Українська мадонна», «Квіти», які виконані в еклектичному змішанні художніх напрямків: експресіонізмі, абстракціонізмі, символізмі, наїв-арті, математизмі, магічному реалізмі та постмодернізмі. У Рівному художниця презентує близько 40 картин саме із найвідоміших своїх серій - «Українська мадонна» та «Квіти». До речі, її «Наречена» із серії «Українська мадонна» стала одним із 50 найкращих зображень століття (за версією ПАТ «Укрпошта», яка у серпні 2018 року ввела в обіг марку із зображенням цієї картини та доповнила цей випуск конвертом першого дня, на якому використано іншу роботу художниці - «Дерево життя»). Твори Олесі Гудими можна зарахувати до інтуїтивної форми живопису - тієї, що йде за серцем, спонтанно, не базуючись на вже винайдених техніках і законах. Знаково-ребусний характер композицій поряд з енергетичною зарядженістю колориту демонструють момент інтелектуальної гри авторки з глядачем, яка примушує шукати «розв’язки» на підсвідомому, інтуїтивному рівні. Але оце намагання проникнути в нашу підсвідомість відбувається лагідно і безболісно. Малярка втілює своє розуміння краси завдяки багажу набутого чуттєвого досвіду. Її «Українська мадонна» - іконографічне зображення жінки, яка носить у собі сакральне знання - як українська душа, яка в невпинному колообігу життя, переходить з одного стану до іншого, зрілішого та відповідальнішого. А її «Квіти» - навіяні ландшафтами, спровоковані краєвидами, продиктовані пейзажами - плавно перетікають в орнаментику таємничого візерунку, що виникає з переплетених ліній. Всі картини емоційні, з характерними образами, виконані швидким пензлем у техніці impasto (коли застосовується густе, соковите накладення фарб, після висихання такі картини відрізняються характерною ефектною фактурою, де фарби ніби «виходять з полотна»). Чекаємо на вас до 18 квітня 2021 року з 11:00 до 19:00 за адресою: м. Рівне, проспект Миру, 4.

 

 

 

 

 

 

Немає опису.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

 

 

Немає опису. Найяскравіша подія зими-2021 для нашого краю - «КОСМОС ЕММИ АНДІЄВСЬКОЇ» у «Євро-Арті»! В експозиції представлено кілька десятків живописних робіт художниці з колекції Музею сучасного українського мистецтва Корсаків, серед них, зокрема, і унікальні картини з доповненою реальністю! Специфічним художнім прийомом Андієвської є повторне накладання фарби на полотна - до двадцяти п'яти разів. Таким чином вона створює стереоскопічний ефект рухомих фарб, помітний, коли дивитися на картини під різними кутами зору. Художній манері малярки притаманні елементи, співзвучні з сюрреалізмом, натуралізмом та експресіонізмом. Як і в її літературній творчості, у картинах Андієвської присутній тонкий гумор. Це проявляється у візуальних каламбурах, коли відомі форми нагадують собою інші неочікувані речі, тим самим створюючи комічний ефект. Загалом Емма Андієвська є автором понад 17 тисяч картин. Її малярські роботи зберігаються в багатьох музеях та приватних колекціях по всьому світу, неодноразово експонувалися в США, Канаді, Німеччині, Франції, Бразилії, Швейцарії, Австрії, Чехії… Про неповторні малярські роботи художниці часто пише зарубіжна преса, з повагою і захопленням називаючи її українським Сальвадором Далі, а мистецтвознавці стверджують, що «українська культура ХХ століття поділяється на діаспорну, материкову і андієвську». Тому Емму Андієвську можна вважати своєрідним послом України у світі, нашою візитною карткою, жінкою, яка словом і пензлем сміливо розсуває межі людського знання, збагачуючи його образами України. Народилася Емма Андієвська 19 березня 1931 року у Донецьку. З 1943 року мешкає за кордоном: вона, громадянка США, яка впродовж багатьох років живе у баварському Мюнхені, завжди і скрізь принципово наголошує, що є українкою. Є членкинею ПЕН-клубу, Спілки професійних митців Німеччини, Національної Спілки письменників України, лауреатом Міжнародної літературної премії «Тріумф» (2003) та премії «Тетяни та Омеляна Антоновичів» (2018). У 2018 році отримала Національну премію ім. Тараса Шевченка у номінації «Література». «КОСМОС ЕММИ АНДІЄВСЬКОЇ» - це гостьова виставка МСУМК у Рівному у рамках проєкту «Дифузія», яким Музей Корсаків має на меті продемонструвати світу актуальність, високу професійність та автентичність українського мистецтва, талановитість і творчий потенціал української нації. На думку фундатора МСУМК Віктора Корсака, саме через гостьові виставки розшириться аудиторія поціновувачів сучасного мистецтва як в Україні, так і за її межами. Керівна партнерка Музею Леся Корсак зазначає, що ініціатори проєкту прагнуть збільшити доступність сучасного національного мистецтва для кожного мешканця держави і посприяти розвитку мистецтва у різних регіонах, представляючи провідних художників. Суть проєкту відображена у самій його назві (адже термін «дифузія» у перекладі з латини означає поширення, розтікання, розсіювання, взаємодію) – до 30-річчя Незалежності України провести 30 виставок сучасного українського мистецтва в усіх регіонах України. До слова, проєкт «Дифузія» успішно реалізували уже у Львові з виставками творів Миколи Кумановського та Емми Андієвської, в Івано-Франківську, Хмельницькому, Кам’янці-Подільському, Тернополі, Вінниці, Маріуполі, Бердянську, Ужгороді, Чернігові та Чернівцях з її ж творами. Чекаємо на вас з 29 січня по 28 лютого 2021 року.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

 

Немає опису.

Філософія життя художника Анатолія Іваненка

 Анатолія Григоровича Іваненка з галереєю європейського живопису «Євро-Арт» пов’язує десятиліття співпраці. Це його знакова   робота  «Годувальниця, або Вічний поклик» (2011 р.) була розміщена у залі українського мистецтва і відразу привернула увагу   відвідувачів своїм живописним магнетизмом. Щось у цій роботі було болюче щемливе і, водночас, життєстверджуюче. Дехто стояв   перед картиною годинами. Це були ніби сеанси арт-терапії. Правда, ми тоді ще не здогадувалися про енергетичну силу робіт   художника.

 Пізніше Анатолій Іваненко презентував нові роботи: «Біля старого дерева, або Дві кізоньки», «Вічна весна, або Зачарований кентавр»,   «Буденний вечір, або Сільські русалки», «Тепла осінь, або Загублені в дитинстві», «Натюрморт із мідним черпаком або Прилетіли   синички».«На подвір'ї у баби Наді, або Невимушений натюрморт із півнем  і  сорокою»  та  ін. Загалом,  в  галереї  у  рамках   експозиції  однієї  картини А. Іваненко презентував понад 30 робіт. За цей час написав книги «Живые краски времени»і «Сказочные   дали. Приглашение», які також були представлені для відвідувачів. Окремої уваги заслуговують персональні виставки Анатолія   Іваненка в «Євро-Арті»: «Життя триває» (2015) та «Під небом на землі» (2017 р.). Роботи художника заставили глядача задуматися   над повсякденням та віднайти у художніх образах митця співзвучну проєкцію багатьох сучасних проблем.

 Нинішня виставка Анатолія Іваненка під назвою «Філософія життя» включає 26 картин, написаних в 2016-20 рр. Експозиція   відкривається 30 вересня 2020 р.,  у день 70-річчя від дня народження художника. Представлені твори наповнені глибоким   філософським змістом та приховують у живописних образах таємниці, які глядач має відгадати. Зокрема, таємниці праці художника   розкриваються у роботах, написаних у 2020 р.: «Були колись і ми рисаками, або Лабораторія світла і мінералів. Посвята Вермеєру»,   «Картина про картину, або Робота завершена. Алегорія слави», «Натюрморт у руках художника», «Потаємна кімната в Ноєвому   ковчезі. Любов земна, або Алегорія живопису». Лейтмотивом цих картин є те, що кожен глядач може додумати свої філософські   рішення і залишитися при своєму погляді на життя.

 Цікава серія робіт, де звучать питання людського буття, взаємовідносин поколінь, піднімаються окремі життєві ситуації: «Гірка чашка   чаю, або Продана квартира», «Місячна ніч. Приїхали гості, або Розмова», «Терпкі яблука», «Сієста. Спадок, або Відвідування» та ін. Тут художник виступає своєрідним літописцем сьогодення, в якому питання моралі бентежать людські душі.

Захоплення у глядачів викликають пейзажні роботи автора: «Під вечір. Стадо, або у Ноєвому ковчезі», «Під небом на землі, або Біля Горині перед дощем», «В Ужанській долині. Пейзаж із розвалинами, або Полювання на качок» та ін., в яких сонячно-бурштинові барви промовляють Вічністю, єдністю людини і небес. Разом з тим, зауважимо, що художник багато експериментує і на підтвердження цього його нові картини - «Серед квітів», «Натюрморт з яблуками», «Зима в провінції» та ін.

Пізнавайте мистецтво з насолодою разом з Євро-Арт!

 

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

 

Немає опису.

 Спрагла земля завжди чекає повернення своїх дітей, які мандрують світами. Згадується, як   український художник Петро Нілус в еміграції прорік, що кожна людина на схилі літ має повернутися   до своїх джерел, де народилася. Йому не судилося… Тому зрозуміла наша радість, що один зі знаних   живописців   сучасності,   народний

 художник   України,  лауреат   Національної

 премії ім. Тараса Шевченка Іван Степанович

 Марчук (1936 р. н.) повернувся до українській Оселі. І ми тішимося дарунком долі споглядати його   картини, які художник з великою любов’ю у серці підібрав на виставку до Рівного в галерею   європейського живопису «Євро-Арт».

 Експозиція розміщена у двох залах галереї і складається із 37 робіт, об’єднаних концепцією   «Одкровення» - акту несвідомого божественного прояву, що відображає  працю художника.   Переважна частина полотен написана темперою і акрилом. Часовий діапазон мови картин 1972-2018   рр. А кольорові варіації створюють присутність барв піску, глини, каміння, кори дерев і плодів,   місячного сяйва і золота. Сюжетні теми – це художні образи Землі під покровом Всесвіту, Дерев як   електромагнітних хвиль зв’язку людини і космосу, Птахів у лоні інформаційного простору горизонту,   Хат як концентрів усього сущого в житті людини, фантастичних українських Казок, що мають глибокі   духовні смисли.

 Якщо звернутися до робіт 1970-х–поч. 1980-х рр. («Весняний ранок», «Тіні на снігу» та ін.), то в них   відчутна енергія Сонця, яка пронизує гілки дерев. Складається враження, що ще одна секунда і   сонячне сяйво заполонить увесь простір картини. А драбина, як мікрообраз в роботі «Цвітуть   хризантеми», теж пробивається крізь квіти до небес. Усе дуже символічно. У пейзажах «Село у   місячному сяйві», «Хатинка над обривом» та ін. звертає на себе увагу гармонійно організований   простір природи, в якому присутність людини лише передбачається. Зворушує і «Портрет Мар’яни» -   художній образ внутрішньо рішучої дівчини, у щирість якої віриш і захоплюєшся сяйвом її емоцій, що   бринить десь із юної душі. Картини 1990-х рр. («Глянув місяць на подвір’я», «Скажи мені правду»,   «Ніч  яка місячна», «Що я бачу?», «Один у просторі» та ін.)  сповнені філософських роздумів про сенс   життя, оголені людські чесноти, природу, що зазнає руйнації. Та й кольорова гама робіт цього періоду   налаштовує на метафізичне розуміння світу. Щільність барв сприймається як якась надреальність. Це   особливо відчутно також у циклі абстракцій «Погляд у безмежність» (2008-14 рр.), які складають   окрему локацію в  експозиції виставки. Роботи 2000-х рр. («Погляд проти сонця», «Позаростали   стежки, доріжки», «У тиші пам’ять проростає» та ін.) – окрема сторінка творчості Івана Марчука, в   яких  у живописних образах передано щемливу тривогу про сьогодення.

 Глядачі можуть доторкнутися до  утаємниченого плетива – своєрідної манери письма художника -   «пльонтанізму». Цей спосіб мислення зародився ще у дитинстві, від матері, а пізніше визрів у   планетарне бачення світу. У дивовижних переплетеннях барв художник уміщує осягнення істини,   живописний наратив про поєднання краси і світла. «Пльонтанізм» Івана Марчука ще прийдеться розшифровувати мистецтвознавцям, адже цей стиль сприймається  як пророцтво і потребує споглядання не розумом, а серцем і душею.

Коли дивишся на Марчукові картини, то слова десь зникають, а залишається мовчання і роздуми. Дякуємо, Маєстро, що Ви поділилися частинкою своїх думок із нами. Адже Ваші твори - це своєрідний містичний вибух знедоленої і одночасно містичної України.

Виставка діє до 27 вересня 2020 р.

 

Пізнавайте мистецтво з насолодою разом з «Євро-Арт»!

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

Немає опису.Немає опису.Немає опису.

 

Наш Піросмані.

Живопис Петра Клюхи (1937-2017)

 

 Саме так називається нова виставка у нашій галереї. Ім’я Петра Васильовича Клюхи  ще не відоме широкому загалу, але його живопис   заслуговує на увагу. Удорослому віці, відкривши в собі потяг до живопису, наш із вами земляк, як колись у XIX столітті його знаменитий   грузинський художник-наївіст Ніко Піросмані, облишив буденні справи та поринув у примхливий світ почуттів, образів, у світ пошуку сенсу   існування. Як і інші художники-самоуки, ігноруючи закони побудови композиції і перспективи, Петро Клюха зображував красу світу, в якому   кожен мріє залишитися назавжди. Його яскраві картини сповнені любові до життя, а сюжети хочеться розглядати ще і ще, помічаючи в них   усе нові деталі. Тут переплітаються фантазія і реальність, мудрість і дитяча наївність. Саме це зможуть відчути відвідувачі галереї на   виставці картин, де розміщено 29 робіт художника – усього незначна їх частина із колекції «Євро-Арту», яка є чи не найбільшою збіркою   П.   Клюхи в Україні.

 Народився художник 4 червня 1937 р. у Польщі, а після війни його родина була переселена в с. Вовничі Млинівського району Рівненщини.   Його робочі будні проходили на просторах СРСР, а з 1962 р. у Рівному  - на військовому авторемонтному заводі і заводі тракторних   запчастин. Виробничі раціоналізаторські ідеї та творчий підхід до справи відбилися на творчості Петра Клюхи, яку умовно можна поділити   на два періоди: перший пов’язаний із виготовленням у буремних 1990-х сувенірів з рогу, латуні, бронзи та оргскла, а другий – із творенням   ліричних картин олійними фарбами. Починаючи із 2006 р., під час важкої хвороби, він відкриває у собі нові життєві ресурси, ті грані душі,   яких ще не бачив світ. Полотно і фарби стали інструментом для втілення щасливого і легкого буття. На його картинах яскравим спогадом   з’явилися місця сімейної ідилії – Козлинські ставки, Горинь, пейзажі Криму і Карпат, Городок.

  Художник стверджував, що його творчість є нічим іншим, як бажанням показати внутрішній світ людини, пізнати її глибинну сутність. А   відхід від дійсності у зображеннях обумовлений зануренням в особисті переживання, спогади, яскраві відчуття в момент найвищого душевного піднесення. Важливу роль у створенні кожного образу відіграє кольорова гама. Петро Васильович був переконаний, що колір сам по собі має власний вміст і здатний викликати певні емоції.
Високу художню цінність його робіт мистецтвознавці вбачають у простоті і відкритості ідей та, водночас, глибокому самоусвідомленні автора, які трансформуються у яскраві живописні полотна.

Загалом наївне мистецтво – це стиль, до якого належать роботи непрофесійних художників, величина таланту яких перекриває відсутність професійних навичок. З іншого боку, саме це дає їм свободу від правил, штампів, усталених пріоритетів. Від «наївних» картин ніколи не віє смутком. Заради справедливості, треба сказати, що протягом тривалого часу мистецтвознавці не бажали звертати увагу на феномен наївістів. Інтерес до них з’явився порівняно нещодавно, коли в мистецтві відчулася «втома» від процесів, які вже існували протягом кількох століть. Пабло Пікассо заявляв, що саме наїв робить мистецтво чесним і він шкодує, що ніколи не зможе малювати, як дитина. Та й найголовніша відмінність, яка відрізняє професійне мистецтво від наївного, це те, що художник-самоук не прагне до слави і почестей, не шукає звань і нагород, не обтяжений оцінкою експертів і критиків.

 

 

Пізнавайте мистецтво з насолодою разом з «Євро-Арт»!

 

 
 

Поділіться новиною

Відправити в DeliciousВідправити в DiggВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в StumbleuponВідправити в TechnoratiВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в BobrdobrВідправити в LiveinternetВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в VkcomВідправити в Yaru