Немає опису.

Двостороння картина Адальберта Ерделі в галереї «Євро-Арт» –

оригінальний шедевр художньої еволюції митця

Один із кращих художників Європи минулого століття, співзасновник закарпатської школи живопису Адальберт Ерделі(1891-1955) залишив по собі загадкову усмішку на фото і неймовірні картини, які оцінюють в десятки тисяч доларів. Його творча спадщина розкидана по багатьох країнах і приватних колекціях. Утім, є серед них одна, унікальна і знакова картина, яка експонується у постійній експозиції галереї європейського живопису «Євро-Арт». З однієї сторони полотна  (72х90 см) – картина початку 1930-х рр. «Оголена на березі» (це період його творчих пошуків), а з іншої – картина 1940-х рр. «Купальниці» (це період його зрілості як митця). 

Нагадаємо, що у 1929-1931 рр. Адальберт Ерделіжив і працював у Празі, Римі і Парижі, де мав змогу вивчати живопис минулих століть та брати участь у виставках разом з видатними західноєвропейськими художниками А Матиссом, А. Дереном, П. Бонаром та ін.Ось чому його«Оголена на березі» нагадує нам манеру письма французьких художників – попередників Барбізонської школи живопису (Е. Делакруа, К. Коро), власне самих барбізонців (Т. Руссо та ін.) і П. Сезанна, творчість якого обожнював, вважаючи себе його послідовником. Але, незважаючи на захоплення живописом великого француза, художник не копіював його, а шукав нові форми, змісти, ідеї, які виразилися в особливому ерделівському живописному баченні, представленому у «двох картинах на одному полотні».

Що об’єднує обидві роботи? Це образ жінки. На картинах «Оголена на березі» та «Купальниці» упізнаємо кохану жінку Ерделі - Магдалину Сливку, яка була моделлю художника упродовж кількох десятків років. Вона позувала йому як для фігуративних композицій, так і  для численних портретів. До речі, полотна із зображенням жінок в образах матері, музи, трудівниці або жінки-мавки становлять майже третину творчої спадщини художника.Творив Адальберт надзвичайно швидко –  за сприятливих умов міг написати полотно за дві години. Однак, можемо припустити, що це не стосується роботи «Оголена на березі»: мистецтвознавці і дослідники творчості Ерделі одностайні у тому, що саме до цієї картини він неодноразово повертався і «допрацьовував» її. Складна композиція з декількома планами, багатошаровість фактури полотна, пастозність колористики свідчать про творчі «муки» художника: перебуваючи під враженням західноєвропейського живопису йому не вдавалося створити те, що хотів. Тому робота була відкладена, щоб знову і знову повертатися до неї. В результаті ми споглядаємо справжній ерделівський шедевр, де образ оголеної не схожий на досі відомі художні зображення жінок в жанрі ню: на картині постає образ-рецепція богині з часів матріархату в оточенні незайманої і таємничої природи.

Робота «Купальниці» - це зовсім інша інтенція митця: Ерделі передає радість відпочинку жінок, вдягнених уже у шати (саме такі купальники були характерні для 1940- х років). Робота створена широкими мазками, енергійно, швидко і на одному пориві. Тут уже немає таємниць, прихованих за фарбами, а відчутний колористичний почерк закарпатської школи живопису.

Галерея «Євро-Арт» представляє глядачеві унікальну і єдину в Україні двосторонню картину А. Ерделі «Оголена на березі / Купальниці». Її експозиція присвячена 65-річчя (18.09.2020) пам’ятівеликого українського художника.

Немає опису.
Друзі!
 
З 16.03.2020 року і до завершення карантинних заходів галерея європейського живопису «Євро-Арт» буде зачинена.
Зустрінемося з вами після карантину усі щасливі і здорові)) Головне, не панікуємо, піклуємося про себе та оточуючих і лишаємося Людьми!!!

Етнічні мотиви нині надзвичайно популярні в декорі усіляких предметів побуту та одягу. Тож, 01.03.2020

року у нас відбувся майстер-клас з Петриківського розпису, на якому ми творили свої шедеври народного

малярства! Разом з майстринею Наталкою Утюж ми розписали чудові кухонні дощечки! Легкі, зручні,

екологічно чисті та ще й прикрашені розписом дерев'яні кухонні дошки тепер послужать не тільки за

прямим призначенням, а й стануть за картини))) Петриківський розпис - це не тільки яскраво, сонячно і

красиво. Його магія полонила наші серця!

 

 

 

 

 

 

Такий очікуваний нами показ кінофільму Володимира Гарбуза «Сонце над Борисфеном» відбувся у галереї європейського живопису «Євро-Арт» 23 лютого 2020 року у рамках ретроспективної виставки художника «Жінка і кіт»! «Це не просто фільм – це мої роздуми в часі та просторі», - каже Володимир Гарбуз, який одночасно є і генеральним продюсером, і автором сценарію, і режисером, і художником-постановником, і виконавцем однієї із головних ролей. Нескінченна привабливість фільму у тому, що він насправді не автобіографічний, а «особистий». За сюжетом, уяву головного героя – маленького хлопчика, який дорослішає і стає художником, постійно переслідує образ дівчини з минулого… Автор символами пропонує глядачеві бути учасником в осмисленні і співтворенні кінокартини.

 

15.02.2020 року ми «крутили куклу» - навчилися робити справжню ляльку-мотанку, таку, якою колись бавилися діти, яку дівчата завжди берегли аж до весілля, і яка завжди виконувала роль оберегу! І «крутили» ми мотанку «Зерновушку». Такі мотанки «приманюють» у хату благополуччя, достаток, гарний урожай. #АртМайстерня

 

 

 

 

 

 

 

 

Поділіться новиною

Відправити в DeliciousВідправити в DiggВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в StumbleuponВідправити в TechnoratiВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в BobrdobrВідправити в LiveinternetВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в VkcomВідправити в Yaru